“Sadece güneşli günlerde yürürseniz, hedefinize asla varamazsınız.”

demiş Paulo Coelho.

Ben de bu sözü Trekking yaptığım dönemlerde kendime ilke edinmiştim ve bol yağmurlu olan bölgemiz Karadeniz’e özellikle de Artvin ve çevresine gitmeyi çok arzu etmiştim. Ama işlerimin yoğunluğundan fırsat bulamadığım için bu arzum hayal olarak kalmıştı. İçin  için bu duruma hayıflanırken bir taraftan da kendime yeni hobiler edinme araştırmalarına girişmiştim. Bir arkadaşım sayesinde karavan merakım oluştu. O marka bu marka dolaşırken Adria markası ile tanıştım ve Adora serisine aşık oldum.

Banyosu, duşu , mutfağı ve muhteşem panoramik camı, sinekliği, storu ve fon perdelerine kadar herşey düşünülmüş.

Tabak, çanak ne olacak diye düşünürken , bu konuda da Aydos Karavan kendi farkını ortaya koydu ve Euro Trail mutfak, sandalye, masa vs. kamp malzemelerinin hafifliği ve katlanabilirliği ile karavan için ideal bir seçim olduğunu düşünmemizi sağladı.

Evet düşünmem gereken tek şey hayalimi gerçekleştireceğim zamanı ayarlamaktı. Çok heyecanlıydım hayalimi gerçekleştirecektim, karavan ile ilk deneyimimi yaşayacaktım kafam da deli sorular ile bir baktım yola koyulmuşum bile.

Evet Karadeniz’in her yeri cennet her yeri gezilesi ama ben önce Artvin olsun dedim. Arkadaşımla keyifli iki gün süren bir yolculuktan sonra gece Borçka Sahara Milli Parkında konaklama kararı aldık.

sabah soğuk ama güneşli bir güne uyandık. Ciğerlerimiz oksijenden dolayı şaşkınlık yaşadı ama alıştı tabi. Gölün manzarası da, havası da harikaydı,  yapamadığım trekking’i gerçekleştireceğim için müthiş heyecanlıydım. Karavanımız da panoramik camın altında keyifle yaptığımız kahvaltı sonrası artık yürümeye hazırdık.

Borçka Karagöl, Karadeniz'in saklı kalmış cennetlerinden sadece bir tanesi.

Artvin’in Klaskur (Aralık) Köyü yakınlarında yer alan Borçka Karagöl, aslında bir heyelan gölü. 1900'lü yılların başında, Klaskur olarak bilinen yaylanın yakınında bulunan bir tepenin kayması sonucu, Klaskur Deresi'nin önünü kapatması ile meydana gelmiş Borçka Karagöl. 14 Ağustos 2002'de Bakanlar Kurulu tarafından tabiat parkı ilan edilen Karagöl 368 hektar, göl ve çevresinin ise 5 hektar alana sahip olduğu bilgisine ulaştıktan sonra. iki kişilik küçük çaplı (13 km) yürüyüşümüz sırasında ara ara atıştıran yağmur ve hafif esen rüzgar, ladin ve çam ağaçlarının yaprak sesleri ile gölün eşsiz manzarasına farklı bir güzellik kattı. Soğuğa rağmen temiz hava bizi kendimizden geçirdi. Ve bu güzel yürüyüşü bölgenin en çok tercih edilen lezzetlerinden biri olan , Artvin civar dağ köylerinde yetişen Nişoş aromalı bitkilerle yapılan bir çeşit tereyağlı yoğurt çorbası olarak bilinen Nişoşlu Çorba ile sonlandırıp muhteşem ısıtma sistemi sayesinde sıcacık olan  karavanımızda ayaklarımızı uzatarak çayımızı yudumlamaya başladık. Burda kalacağımız her gün için kendimize uygun rotalar belirlemeye karar verdik.

Uyumak için uzandığımda, Behçet Kemal Çağlar’ın Borçka hakkında yaptığı “Göğe Komşu Topraklar” benzetmesi aklıma geldi ve ne kadar güzel bir ifade olduğunu düşünerek uykuya daldım.

Sizlerin de hedeflerinize varmanız dileğiyle,